Langt de fleste mennesker tror, at så snart man er kendt, har man også en bil, som er en kendt person værdig. De kendtes biler skal være store, med flere hestekræfter end nødvendigt er, og så skal den være dyr. Bilen skal være én, som ”almindelige” mennesker ikke skal kunne købe, og den skal helst være noget særligt. Noget helt ekstraordinært. Dette er også tilfældet for de fleste, men ikke for alle. At have en bil er ikke en gratis fornøjelse. Det er en stor økonomisk udgift, særligt hvis bilen skal være ekstraordinær, og dermed kræver det også at den kendtes indkomst er mere end det sædvanlige. Det er derfor oftest meget kendte med en høj indkomst, som vælger at vise sig frem i de helt dyre BMW’er og Audier. Det kræver penge at kunne køre i sådanne biler, men det medfører også en vis status. En status som nogle kendte er villige til at betale mange penge for at opnå.
Alt er ikke guld og grønne skove
Men det er langt fra alle kendte, som vælger at investere deres penge i en stor og flot bil. Langt de fleste, vælger at bruge deres penge på andet end dyre biler, og der er sågar mange kendte som ikke ejer en bil. Hvis de kendte bor i byen og arbejder i byen, ses nogle af dem ingen grund til at gå ud og investere i en dyr bil. For dem vil deres transportmidler være det offentlige, hvilket også fungerer lige så fint for dem. Der kan heriblandt også være nogle særligt miljøinteresserede, som går ind for klimaet, og dermed også vælger offentlig transport, selvom de havde et økonomisk råderum som sagtens kunne finansiere en dyr bil.
Snusfornuften sejrer
Men ligesom der ses kendte, som kører rundt i store flotte og ikke mindst dyre biler, ses der også kendte som lader snusfornuften sejre. Det kan godt ske, at de har behov for en bil men ikke kan se logikken i at købe en stor og dyr bil hvis mindre kan gøre det. Hermed kan de kendte prioritere at have en klassisk Opel Corsa og prioritere andre ting, som en lækker bolig eller gode sommerferier højere. For dem som vælger dette, er bilen og behovet for et statussymbol ikke lige så højt, og de har det fint med at ligne den almene dansker når de bevæger sig ud på landevejene. De finder deres status andre steder, eller også har de slet ikke brug for at afspejle, at karrieren går godt og at de har økonomien til at investere i en dyr bil. Disse ser mere fornuft i at bruge pengene til noget andet, og så køre rundt i en middelmådig bil som opfylder ens behov uden at skeje for meget ud. En sådan bil er også med til at symbolisere, at den kendte ikke ønsker at være bedre end andre, og dette kan også være tiltalende for nogen. Den kendte ved, at han/hun har succes, og den succes behøver ikke belyses igennem en bil.